Zo snel mogelijk weg uit dit stokbrodenland - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Roadtrip - WaarBenJij.nu Zo snel mogelijk weg uit dit stokbrodenland - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Roadtrip - WaarBenJij.nu

Zo snel mogelijk weg uit dit stokbrodenland

Door: Joris van der Helm

Blijf op de hoogte en volg Roadtrip

12 Juli 2014 | Frankrijk, Marseille

Zo snel mogelijk weer weg
Na het mooie Genova wat ons onwijs is bevallen zijn wij weer op weg gegaan richting Spanje, met als tussenstop de lelijke stad Marseille om daar te overnachten voor het laatste stukje naar Spanje toe.

Onderweg zijn we nog even gestopt in Monaco om daar de mooie haven te bekijken. Na het zien van allemaal veel te dure boten en auto's hebben we nog even genoten van een Red Bull van 6 euro per stuk waarna we zo snel mogelijk weer zijn vertrokken uit deze dure mooie stad.
Na het inschakelen van zusterlief die voor ons een lastminute hotel aanbieding gevonden heeft kwamen we aan in de onder gepiste ghetto stad Marseille.
Eenmaal aangekomen in ons appartement werden we iets blijer, omdat het toch wel een mooi appartement was met een airco, keuken en een bad. We hebben besloten om dit avondje binnen te blijven.

We zijn gezamenlijk inkopen wezen doen bij de plaatselijke supermarkt (lees 1 minuut lopen) waar Ronald intens blij werd bij het vinden van erwtensoep waar hij al heel de vakantie naar verlangde.
Dat samen met een gezond broodje hamburger met kaas hebben we de avond vrij vroeg afgesloten.

De ochtend daarop na eerst het ontbijtbuffet leeggeroofd te hebben zijn we weer de auto ingesprongen richting de file.

Met ongeveer elke 5 kilometer een tol post schoot het niet echt op met de reis naar Spanje. Toen de tolposten eenmaal voorbij kwamen hadden een file van ruim 2 uur wat uiteraard zeer teleurstellend was. De conclusie die we konden trekken tijdens de file was, fransen kunnen niet rijden.
Het leek net een randstadrail die om de kilometer weer stil stond want langer als 1 minuut rijden zonder weer vol in de ankers te gaan zat er niet in.

Uiteraard hebben we trip wat op kunnen fleuren met onder andere Ome Henk en andere debiele muziek. Elke Nederlander die we tegenkwamen kreeg weer een kleine glimlach op zijn gezicht.
Bij vertrek zouden we in principe half 4 aankomen. Dit gingen we natuurlijk niet meer halen, en rond de klok van 6 arriveerde we dan alsnog in het feestelijke Lloret de Mar.

De updates die wij nu nog gaan geven op ons reisverslag zullen vrij beperkt zijn. Lloret de Mar is namelijk onze enige bestemming (en de laatste) waar wij een vakantie hebben geboekt bij Beach Masters in plaats van de road trip die bestond uit het motto “Zien we daar wel.”

Mochten we nog wat geniaals meemaken tijdens ons verblijf in Lloret de Mar zullen we uiteraard een reisverslag plaatsen!

Au revoir!!

Tags: kut, land