Dag 1 - Reisverslag uit Żywiec, Polen van Roadtrip - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Żywiec, Polen van Roadtrip - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Joris van der Helm

Blijf op de hoogte en volg Roadtrip

01 Juli 2014 | Polen, Żywiec

Vertrek
Maandagavond rond 11 uur hebben wij het pittoreske Pijnacker verlaten om naar het “mooie” Polen te rijden. Ronald en ik hebben nog even bijgeslapen de eerste 6 uur, omdat we nog niet helemaal hersteld waren van het gave Defqon weekend.

We waren al vrij snel in Duitsland waar het gas er flink opging op de befaamde autobahn.
Na een tankbeurt waar we hebben genoten van een Duitse schnitzel en een broodje Bockworst stapten wij weer de auto in om weer verder richting Polen te rijden.
Met 170 km/h op de autobahn waren we al gauw weer het schnitzelland uit en kwamen we om stipt 07:00 uur in Polen aan.

Van rijk naar arm
Toen we de grens gepasseerd hadden ging het kwa infrastructuur hard achteruit.
In plaats van mooi asfalt werden we geconfronteerd met betonblokken en asfalt uit 1970 met alleen maar kuilen.

Na een uurtje over het hobbelige asfalt te hebben gereden werd het iets beter. We kwamen in een klein dorpje aan waar we even een kleine rek en strek pauze hebben gehouden.
Veel Nederlanders zijn er niet te vinden in Polen, dus ome agent in zijn 20 jaar oude Skoda vond het ook erg interessant.

100 kilometer verder vonden wij het tijd om een lekker ontbijtje te gaan scoren. Aangezien de Poolse taal onbegrijpelijk en niet te lezen is gooide wij de gok op een lekker ontbijtje bij de McDonalds.

In de McDonalds wijste we iets aan wat op eten leek wat uiteindelijk een broodje met 4 plakjes kaas en een zooi champignons bleek te zijn. We waren erg verrast door deze combinatie, en aangezien wij allen allergisch voor champignons zijn.

Terwijl wij het broodje zaten te eten (zonder champignons dus ) waren we ondertussen aan het kijken naar een Pool die de tafels van de McDonalds aan het schoonmaken was met een glazenwasser zeem.

Auschwitz
Na ons ontbijt was er nog 500 kilometer te gaan naar Auschwitz. Onderweg veel mooie en ook bizarre dingen gezien zoals een tankstation die hamers verkocht en de wc bus. Rond de klok van 12 kwamen wij aan bij Auschwitz waar wij na 24 uur geen slaap te hebben gehad een excursie hebben gedaan.
Het was erg indrukwekkend maar ook best wel slopend.

Op zoek naar een slaapplek
Na Auschwitz waren we het er vrij snel over eens dat we een slaapplek moesten gaan vinden.
Een beetje research gaf ons een camping aan die 6 kilometer verderop was, eenmaal aangekomen bestond die camping niet meer.
Terneergeslagen dat we waren hadden we een 2de camping gevonden waar we op goed geluk naartoe reden. Dit bleek een onwijs mooie camping te zijn waar we voor 15 euro de man een super mooie bungalow hadden!! Dit heeft onze dag echt helemaal weer goed gemaakt!
Ook nog is onwijs mooi uitzicht op het meer en de bergen

Nu maar is wat te eten gaan maken en de wodkafles openbreken!
Mag ook wel na 1300 kilometer rijden!

• 01 Juli 2014 - 18:22

Hilda:

Leuk hoor veel plezier op jullie trip

• 01 Juli 2014 - 19:00

Marina:

Geweldig Joor, wat een leuk verhaal. Uit alle regels blijkt dat jullie het avontuur geweldig vinden. leuk hoor !
    Wat een gelukkie zo'n bungalow !
    Proost

Marina

• 01 Juli 2014 - 23:43

Ank:

Gaaf goede rit verder en lekker genieten , Wim en Ank

• 03 Juli 2014 - 04:33

Bibi Pats:

Heey mijn naam is Bibi en ik lees jullie verhalen echt heel graag! ik vind het echt leuk om jullie te volgen. Stiekem heb ik een oogje op Ronald maar dat moet je maar niet tegen hem zeggen hihi :$:$:$