Door de bergen in Italië - Reisverslag uit Genua, Italië van Roadtrip - WaarBenJij.nu Door de bergen in Italië - Reisverslag uit Genua, Italië van Roadtrip - WaarBenJij.nu

Door de bergen in Italië

Door: Joris van der Helm, Don Ruigrok

Blijf op de hoogte en volg Roadtrip

11 Juli 2014 | Italië, Genua

Na een rit van 300 kilometer kwamen we rond de klok van 4 aan op de camping waar Victor en Astrid verbleven. Bij de receptie gearriveerd kregen we te horen dat we voor minimaal 7 nachten moesten verblijven. Na wat tactische woorden van Victor en dat ik blijkbaar zijn zoon ben was het toch mogelijk om voor 1 nacht te verblijven op de zwaar beveiligde camping.
Bij aankomst bij de villa van Victor en Astrid werden we verrast met een heerlijk diner van Astrid en hebben we de nodige verhalen op de tafel gegooid. Dit was uiteraard heel gezellig en we gingen rond 8 uur naar het voetbal plein om onze plekken alvast te veroveren.

Dit kon natuurlijk niet zonder een tas vol met gekoeld bier. We hoopte op een zeer spannende wedstrijd wat uiteindelijk een zeer teleurstellende wedstrijd bleek. Hoe dan ook was het alsnog zeer gezellig en hebben we uiteraard veel gelachen.

De avond hebben we vrij vroeg afgesloten omdat we toch al vrij moe waren van het hele Rimini avontuur. In de nacht was het storm, bliksem en teveel regen wat de tent helaas toch niet helemaal kon hendelen. In de ochtend werd iedereen wakker met een natte onderbroek en kwamen we er achter dat alle kleding van ons doorweekt was en dat er in de nacht helaas ook een tablet van Kevin gesneuveld was.

Na een heerlijk ontbijt bij Astrid en Victor hebben we gezamenlijk een aantal wasjes gedraaid om onze kleren weer fris en fruitig te maken.
Helaas kunnen mannen niet zo goed wassen en waren de kleren na het drogen nog steeds nat.
Victor kwam op het idee om het wasrek van de buren ongevraagd te lenen om onze kleren alsnog droog te maken.

Joris heeft ondertussen de reserve tablet gereed gemaakt met TomTom voor de rest van de reis zodat we niet met een mini TomTom verder hoefde te reizen.

Rond de klok van half 4 zijn we weer de auto ingesprongen om onze reis verder te zetten richting Lorett, met als tussenstop in het o zo mooie Genova bij de Ligurian zee. De trip naar Genova was tot nu toe de meest spannende trip aangezien het laatste stukje alleen maar uit bochten bestond.
Na minimaal 30 keer dwars te zijn gegaan met de Opel Smectra kwamen we aan in Genova waar de auto het heel erg zwaar had met de hellingen van minimaal 15%.

Eenmaal aangekomen op de camping hebben we ervoor gekozen om een mini villa te nemen in plaats van onze tent nog een keer op te zetten. Het uitzicht vanaf de camping is niet in woorden te samen vatten. Echt een super fantastische plek om te verblijven.

In de avond hebben we in het plaatselijke restaurant genoten van een heerlijke pizza, waar de een koos voor een traditionele pizza salami en de ander voor een verbrande pizza calzone. Bij ons diner hebben we ook genoten van een heerlijke fles Valdobbiadene Prosecco Superiore D.O.C.G.
Omdat de naam van deze fles uit meer dan 3 woorden bestond vonden we het uiteraard perfect te drinken en namen we na ons diner nog 2 flessen mee om te verorberen bij onze mini villa.

In ons volgende verslag kan je lezen waar onze volgende tussenstop zich zal bevinden.